• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 20 مرداد 1400
کد مطلب : 137951
+
-

کیوسک/ روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]/ پیام آمریکا به افغانستان: «ما نیستیم»


نیویورک‌تایمز در صفحه یک خود، به پاسخ دولت آمریکا به درخواست‌ها برای کمک به دولت افغانستان پرداخته و نوشته است که دولت آمریکا به کابل این پیام را داده که با وجود قدرت گرفتن طالبان، نمی‌خواهد دوباره در این کشور مداخله نظامی کند. به جای کمک نظامی، آمریکا می‌خواهد مذاکرات با طالبان را در دوحه قطر از سر بگیرد.

روزنامه گاردین [انگلیس]
هشدار قرمز


این روزنامه لندنی، تقریبا تمام صفحه یک خود را به گزارش مهم سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی اختصاص داده و نوشته است که این گزارش، هشدار قرمز به بشریت است. براساس این گزارش که توسط پنل تغییرات اقلیمی وابسته به سازمان ملل تهیه شده، تنها با قطع سریع و شدید انتشار گاز دی اکسید کربن می‌توان جلوی گرم تر شدن زمین را گرفت و آن را نجات داد. دانشمندان هزاران مقاله علمی را برای تهیه این گزارش بررسی کرده‌اند.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
میانجی‌گری فرانسه


به نوشته روزنامه العربی الجدید، پاریس طی 48ساعت گذشته برخلاف واشنگتن خط کاهش تنش میان ایران و کشورهای غربی را رهبری کرده است. برقراری مکالمه تلفنی میان مکرون و ابراهیم رئیسی مهم‌ترین نشانه در این زمینه به‌حساب می‌آید. این تلاش‌ها به‌گونه‌ای است که لودریان، وزیر خارجه فرانسه حتی از بیان نام تهران به‌عنوان عامل حوادث دریای عمان اجتناب می‌کند.

روزنامه الاخبار [لبنان]
سرخوردگی اسرائیل


روزنامه الاخبار، گزارش نخست خود را به بررسی پیامدهای واکنش نظامی حزب‌الله به حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان اختصاص داده است. براساس این گزارش، واکنش فوری و حساب شده حزب‌الله طرح اسرائیل برای تشدید حملات نظامی علیه جنوب و فرار دولت جدید این رژیم از بحران‌های داخلی را خنثی کرده است. نیروی هوایی اسرائیل روز شنبه در پاسخ به شلیک 3راکت ناشناس، حملات هوایی بی‌سابقه‌ای را علیه مناطق جنوبی لبنان آغاز کرد.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید